Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodinný a sociální kontext diagnosticko-terapeutického procesu u osob s afázií
Vilhelmová, Simona ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce, jež se věnuje oboru logopedie, je rodinný a sociální kontext diagnostického a terapeutického procesu u osob s afázií. Práce je koncipována do čtyř kapitol. První tři kapitoly představují teoretický rámec práce. Úvodní kapitola shrnuje poznatky o získané neurogenní jazykové poruše, následuje popis logopedické intervence u osob s afázií. Teoretická část diplomové práce je zakončena kapitolou obecně sumarizující rodinný a sociální kontext afázie. Čtvrtá kapitola je orientována prakticky. Empirická část práce analyzuje data získaná kvalitativním výzkumným šetřením prostřednictvím rozhovorů s rodinnými příslušníky osob s afázií. Doplněna je případovými studiemi afatiků. Kapitola analyzuje spolupráci klinických logopedů s rodinou, roli rodinných příslušníků v rámci diagnostického a terapeutického procesu či dopady afázie v oblasti rodinných a sociálních vztahů. Práce reflektuje důležitou roli neformálních pečujících jakožto hlavních komunikačních partnerů a zprostředkovatelů domácí terapie. Poukazuje na potřebnost zapojení rodiny do diagnostického procesu a spolupráci při sestavování komplexní anamnézy. Přibližuje období častých změn vzniklých vlivem afázie, na které musí rodina neodkladně reagovat. Popisuje proměnu emocionálního prožívání neformálních pečujících,...
Zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních
Horynová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem této diplomové práce je zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních. Práce je členěna na čtyři kapitoly, z nichž první tři jsou teoretické, čtvrtá kapitola praktická. První teoretická kapitola pojednává o stáří, definuje základní pojmy a charakterizuje stáří po stránce tělesné, duševní a sociální. Druhá kapitola je věnována problematice neurogenních poruch komunikace, jejich etiologii, symptomatologii, diagnostice a terapii. Třetí teoretická kapitola popisuje systém zdravotní a sociální péče o seniory v České republice s důrazem na systém poskytování logopedické intervence v resortech zdravotnictví a práce a sociálních věcí. Čtvrtá, empirická část je zpracována jako kvantitativní popisné šetření. Hlavní metodou sběru dat je dotazníkové šetření realizované v domovech pro seniory v České republice. Uvedený výzkum je doplněný o kvalitativní analýzu rozhovorů s logopedkami, které poskytují logopedickou intervenci v domovech pro seniory. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a jakým způsobem je zajištěna logopedická intervence u seniorů v domovech pro seniory. Jednotlivé subkapitoly empirické části představují výzkumné cíle a stanovené hypotézy, použité metody, vlastní zpracování kvantitativního i kvalitativního šetření, ověření stanovených hypotéz a závěry šetření s...
Diagnostické a terapeutické postupy v intervenci u osob s afázií
Maturová, Barbora ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá tématem diagnostických a terapeutických postupů v logopedické intervenci u osob s afázií. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři kapitoly jsou orientované teoreticky a čtvrtá kapitola představuje empirickou část práce. V prvních kapitolách se diplomová práce věnuje teoretickému vymezení jednotlivých oblastí, potřebných pro pochopení zkoumané problematiky, konkrétně se soustřeďuje na pojem komunikace, vysvětluje propojení mozku a řeči a v neposlední řadě též vymezuje období dospělosti a stáří. Současně tato kapitola předestírá principy logopedické intervence se zaměřením na poskytování logopedické intervence v České republice. Těžištěm teoretické části diplomové práce je především druhá kapitola, jež poskytuje přímý (podrobný) vhled do problematiky afázie jakožto neurogenní poruchy řečové komunikace. Kapitola se věnuje afázii z hlediska definice, etiologie, symptomatologie a klasifikačních přístupů. Zároveň představuje logopedickou intervenci u osob s neurogenně podmíněnou poruchou řečové komunikace, zacílenou na diagnostiku, terapii a prevenci. Třetí teoretická kapitola přibližuje psychické a sociální aspekty vztahující se k problematice afázie s důrazem na důležitost rodinných příslušníků v terapeutickém procesu. Ve svém závěru se kapitola dotýká...
Logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie
Korandová, Zuzana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie. Práce je koncipována do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretického charakteru, čtvrtá kapitola představuje empirickou část. První teoretická kapitola se zabývá pojetím komunikace a definuje základní pojmy, dále se věnuje oblasti centrálního a periferního nervového systému a jeho vlivu na komunikační schopnost člověka. Druhá kapitola přibližuje problematiku cévních mozkových příhod, zaměřuje se zejména na etiologii a symptomatologii onemocnění, možnosti diagnostiky a terapie a oblast prevence. Třetí teoretická kapitola popisuje afázii, tedy druh narušené komunikační schopnosti vznikající v důsledku cévní mozkové příhody. Zaměřena je na vymezení, etiologii a symptomatologii afázie, proces diagnostiky a terapie. Ve svém závěru se kapitola také dotýká možností poskytování logopedické intervence v České republice. Čtvrtá kapitola diplomové práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, jež bylo prováděno v rámci dvoutýdenních komplexních rehabilitačních pobytů pro osoby po cévní mozkové příhodě. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat logopedickou intervenci u dospělých osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie v chronické fázi, na jeho základě byly následně...
Zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních
Horynová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem této diplomové práce je zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních. Práce je členěna na čtyři kapitoly, z nichž první tři jsou teoretické, čtvrtá kapitola praktická. První teoretická kapitola pojednává o stáří, definuje základní pojmy a charakterizuje stáří po stránce tělesné, duševní a sociální. Druhá kapitola je věnována problematice neurogenních poruch komunikace, jejich etiologii, symptomatologii, diagnostice a terapii. Třetí teoretická kapitola popisuje systém zdravotní a sociální péče o seniory v České republice s důrazem na systém poskytování logopedické intervence v resortech zdravotnictví a práce a sociálních věcí. Čtvrtá, empirická část je zpracována jako kvantitativní popisné šetření. Hlavní metodou sběru dat je dotazníkové šetření realizované v domovech pro seniory v České republice. Uvedený výzkum je doplněný o kvalitativní analýzu rozhovorů s logopedkami, které poskytují logopedickou intervenci v domovech pro seniory. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a jakým způsobem je zajištěna logopedická intervence u seniorů v domovech pro seniory. Jednotlivé subkapitoly empirické části představují výzkumné cíle a stanovené hypotézy, použité metody, vlastní zpracování kvantitativního i kvalitativního šetření, ověření stanovených hypotéz a závěry šetření s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.